OSŁONY I FASADY
POPULARNE TEKSTY
Produkty z Lublina jadą do USA i Kambodży. Aliplast w tym roku wyda 70 mln zł na inwestycje
- Kategoria: AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Lubelszczyzna to przecież najlepsze miejsce do robienia biznesu - mówi Tomasz Ćwiek, dyrektor inwestycyjny spółki Aliplast i tłumaczy dlaczego znana firma nie przeniesie się do Warszawy.
W tamtym roku Aliplast świętował 20-lecie. Jaką pozycję udało się wypracować w tym czasie?
– Zarówno w Polsce, jak i w Europie utrzymujemy mocną, drugą pozycję jako systemodawcy systemów aluminiowych. Dostarczamy je na cztery kontynenty. Kompleksowe rozwiązania z zakresu stolarki okienno-drzwiowej i fasadowej trafiają do kilkunastu krajów w tym: Słowacji, Czech, Rumunii, Bułgarii i krajów nadbałtyckich, Bałkanów,Stanów Zjednoczonych, Kanady, a także do Australii i Kambodży.
No właśnie. Pandemia, wojna w Ukrainie, inflacja, wzrost cen mediów. Jak bardzo was to dotknęło?
– Żyjemy w bardzo nieprzewidywalnych czasach. Ponieważ świat się nieustannie zmienia to naszym głównym celem jest nadążanie i oczywiście wyprzedzanie tych zmian. Podam przykład. Każdego roku, w listopadzie układamy biznesplan na cały następny rok. Ale pierwszego roku z Covid 19 biznesplan zmienialiśmy aż pięć razy. W kwietniu 2020 r. musieliśmy zaciągnąć, podobnie jak cały świat, hamulec. Ale nawet wtedy nikt z nas nie pracował zdalnie. Nawet biuro w myśl zasady „wszystkie ręce na pokład.. Chwilę później naszym głównym problemem było to, żeby nadążyć za sukcesem. Bo to był boom. Ponieważ w niektórych państwach zakłady produkcyjne stawały, my mieliśmy 30-procentowe wzrosty zamówień. Stanęliśmy przed wyzwaniem, jakim było zapewnienie odpowiedniej przestrzeni magazynowej, a nie było to łatwe, gdyż pandemia zamroziła niektóre inwestycje, takie jak na przykład budowa nowej, kolejnej hali. Tutaj należą się wielkie podziękowania dla całego zespołu, w szczególności dla pracowników z produkcji, którzy pomimo panującego strachu byli z nami i realizowali plany produkcyjne. To dzięki nim przetrwaliśmy. Zawsze powtarzamy, że nasza firma to LUDZIE i to nasz największy potencjał.
A wracając do wzrostu cen…
– Poniekąd jesteśmy jeszcze zabezpieczeni, bo mieliśmy podpisane wieloletnie kontrakty. Podwyżki o 100 czy 200 procent za prąd, o których mówiło się głośno, na szczęście nas ominęły. Chronieni jesteśmy także w tym roku i zobaczymy, co będzie dalej. Natomiast faktycznie to wszystko przekłada się na to, że trudniej teraz prowadzić biznes. Trudno też pogodzić nasze problemy w tym zakresie z problemami pracowników, którzy też przecież płacą wyższe rachunki. A zatrudniamy blisko tysiąc osób. Musieliśmy im zbilansować wzrosty kosztów życia poprzez podwyżkę wynagrodzenia. Dodatkowo staramy się raz do roku o podwyżki dla wszystkich pracowników. Solidarnie. Oczywiście są też indywidualne podwyżki wynikające np. ze stażu pracy czy z zaangażowania danego pracownika.
Musimy też, biorąc np. pod uwagę sytuację geopolityczną, w tym sytuacje w Ukrainie, być na bieżąco, czekać, obserwować i reagować podejmując bardzo szybkie działanie korygujące. Ale patrzymy w przyszłość optymistycznie. Być może w Polsce sprzedaż trochę wyhamowała, ale ratuje nas eksport. Poza tym nasza firma ma dosyć długi czas reakcji na to, co się dzieje globalnie. Umowy np. z inwestorami podpisujemy często na dłuższy okres czasu. Produkcja i kompletacja systemów, potem prefabrykacja stolarki często trwa jeszcze jak trwa budowa.
Cały wywiad z Tomaszem Ćwiekiem, dyrektorem inwestycyjnym Aliplast, znajduje się na stronach Dziennika Wschodniego: https://www.dziennikwschodni.pl/lublin/do-celu-pod-wspolnym-dachem,n,1000322408.html
Aliplast
press box
NOWOŚCI
- SYSTEM ASH 80 HYBRID DOSTĘPNY W OPROGRAMOWANIU KLAES
- Montaż okien z podwaliną - fundament trwałości i szczelności
- Aluprof i Selt łączą siły. Rynek budowlany zyskuje nową, kompleksową ofertę pod szyldem Aluprofu
- Dzielmy się dobrem - razem możemy więcej!
- Zatrzymaj ciepło w domu
- Nowa aplikacja Wavin Sentio - przejmij kontrolę nad domowym komfortem
- Okna jako źródło ogrzewania? Sposób na ciepły dom ze szkłem grzewczym EGLAS
- Anwis podsumowuje inwestycje rozwojowe w 2025
- Technologie i usługi Schüco nagrodzone tytułem Top Marka 2026
- Domek ogrodowy Juno w niższej cenie podczas Black Week
- SZKOLENIA Z OBSŁUGI ALURONCAD - RUSZAJĄ ZAPISY NA EDYCJĘ STYCZEŃ/LUTY 2026
- Jak zadbać o czyste powietrze? Modernizacja domu dla lepszego klimatu
- Podsumowanie konferencji dla architektów
- Architektura wrażliwa na ludzkie potrzeby
- Jaki napęd do bramy garażowej wybrać?
- Nowe okno Schüco FocusIng MD - więcej korzyści dla bilansu i środowiska
- Zalety pochwytu ze zintegrowanym czytnikiem - okiem eksperta G-U Polska
- Design i funkcjonalność w ogrodzie
- Nowy ekspert w zespole G-U Polska
- Nowoczesne okna PVC-U sposobem na niższe rachunki i poprawę komfortu termicznego w budynkach
- Dlaczego drzwi tarasowe HS są tak popularne? Odkryj zalety HS-ów
- Jak pracować wygodniej? Wielozadaniowe stoły robocze dla fachowca i majsterkowicza
- 55% urządzeń grzewczych na liście ZUM bez numeru EPREL
- Światło, natura i technologia w nowoczesnym domu
- Drugie życie aluminium. Jak okna wracają na rynek w nowej formie
- Aluminium i akustyka - jak budować ciszę w hałaśliwym świecie?
- Wavin Take Back - bezpłatny zwrot rur i kształtek z tworzyw nadających się do recyklingu
- Warszawski showroom Aluprof już od roku inspiruje inwestorów i architektów
- ALURON LINE - NOWA KOLEKCJA KLAMEK DO NOWOCZESNEJ STOLARKI ALUMINIOWEJ
- Segmentowa czy uchylna? Wybieramy dobrą bramę garażową do domu


