Reklama

  • Font size:
  • Decrease
  • Reset
  • Increase

Wzrost sprzedaży i nowe cele - ALUPROF podsumowuje 2019 rok



ALUPROF z Bielska-Białej zamknął miniony sezon przychodami wyższymi o 13% niż rok wcześniej. Na 2020 r. planowany jest dalszy, stabilny wzrost przychodów o kolejne 3%, do ponad 1,5 mld zł. Tegoroczne obroty, w wysokości ponad 1,4 mld zł, w 60 procentach zostały zrealizowane na rynku krajowym, co umacnia pozycję firmy jako lidera branży.


Najwięksi w kraju producenci stolarki, tacy jak ALUPROF, toczą nieustanną walkę z płynnością finansową podmiotów z sektora budowlanego. Bielski producent pokazuje jednak, że dzięki realizacji przemyślanej strategii może być ona skuteczna. Firma skończyła sezon z ponad 120 mln wzrostem przychodów, a także zwiększeniem sprzedaży wysoko marżowych produktów.

Cel: eksport

Działania ALUPROF, który posiada dziewięć oddziałów zagranicznych, nie tylko w Europie, ale również w USA, są w szczególności ukierunkowane na rynek eksportowy. W 2020 roku nastąpi kontynuacja ekspansji eksportowej.

Dzięki dobrej koniunkturze na rynku budowlanym oraz wzrastającej świadomości krajowych i zagranicznych klientów na temat przewag ślusarki aluminiowej, zamykamy rok z kolejnymi rekordami. Osiągnęliśmy dwucyfrową dynamikę sprzedaży. W stosunku do roku ubiegłego zanotowaliśmy wzrost przychodów o 13 procent. Obecnie możemy poszczycić się współpracą z 55 krajami i eksportem na poziomie 40 proc. ogólnej sprzedaży – mówi Tomasz Grela, Prezes Zarządu ALUPROF SA.

Firma chce prężnie rozwijać się w Kenii, we Włoszech, Hiszpanii i Portugalii. Przedstawicielstwa handlowe ALUPROF funkcjonują tam od lat, a dzięki dokładnemu rozpoznaniu rynku spółka opracowała strategię obecności w tychże krajach. Producent skupi się m.in. na współpracy z lokalnymi partnerami, co ma doprowadzić do powiększenia udziału w rynku.

Według wstępnych danych GUS, w 2019 roku oddano do użytkowania 207,2 tys. mieszkań, tj. o 12,0% więcej niż przed rokiem. ALUPROF chce dobrze wykorzystać potencjał drzemiący w rynku deweloperskim, zwłaszcza w segmencie mieszkaniowym. Firma podjęła współpracę z Polskim Związkiem Firm Deweloperskich oraz zaplanowała serię szkoleń i warsztatów, mających na celu informowanie i edukowanie w zakresie rozwiązań aluminiowych w budownictwie mieszkaniowym.

Rynek krajowy


Produkcja okien w Polsce jest największa w Europie, ale w wytwarzaniu tych aluminiowych jesteśmy dopiero na 9. miejscu. W pierwszym przypadku udział okien aluminiowych w całości produkcji to 27%, gdzie w kraju to zaledwie 9%. Naszym celem jest odwrócenie tego trendu. Podjęliśmy w zeszłym roku szereg działań w celu popularyzacji stolarki aluminiowej wśród klientów ostatecznych m.in. poprzez stworzenie krajowej sieci partnerów premium – dodaje Tomasz Grela.

ALUPROF w prowadzonych działaniach utrwala wizerunek firmy działającej zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju, troszczącej się o ludzi i o środowisko. Producent zamierza wdrożyć w tym zakresie ciekawe inicjatywy, również skierowane do naszych klientów.

Wizytówki miejskiego krajobrazu

W ubiegłym roku firma opracowała i dostarczyła m.in. indywidualne rozwiązania fasadowe i okienne dla jednej z ciekawszych inwestycji w Polsce, czyli Mennica Legacy Tower. Dzięki odpowiedniemu zróżnicowaniu kształtów profili aluminiowych oraz technologii szklenia segmentów fasady, możliwe było uzyskanie na poszczególnych elewacjach 140 metrowego budynku różnorodnych efektów wizualnych, zgodnych z założeniami projektu. Obecnie w budynku trwają intensywne prace wykończeniowe, a pierwsi lokatorzy wprowadzą się jeszcze w tym kwartale.

Systemodawca z Bielska-Białej może też pochwalić się, że Centrum Biurowo Usługowe Maraton w Poznaniu, w którym wykorzystano system fasady słupowo-ryglowej MB-SR50N HI+ o podwyższonej izolacyjności termicznej, zostało nagrodzone w prestiżowym konkursie Eurobuilds Award. Obiekt został okrzyknięty najlepszym biurowcem roku w Polsce.

Z kolei w oddanym do użytku pod koniec 2019 roku biurowcu Posejdon w Szczecinie, który jest pierwszym tego typu obiektem w Polsce o niemal zerowym zużyciu energii, zastosowano bezprecedensowe rozwiązania w zakresie energooszczędności. W połączeniu z zaprojektowaną i wykonaną według najwyższych standardów termoizolacją umożliwią redukcję emisji CO2 do atmosfery o 76% w porównaniu z takim samym obiektem powstałym w tradycyjnej technologii. Jednym z kluczowych elementów termoizolacji jest aluminiowy system fasadowy ALUPROF MB-SR50N HI+.

Inwestycje napędzają rozwój

Oprócz inwestycji poczynionych stricte na rzecz eksportu, ALUPROF znaczną część nakładów przeznaczonych na rozwój przedsiębiorstwa zainwestował w rozbudowę zakładów produkcyjnych, m.in. w Bielsku-Białej. W 2020 roku zakończy się budowa hali w Opolu. W minionym roku firma zakupiła drugą linię lakierni pionowej, a jesienią uruchomiła Centrum Badań i Innowacji, umożliwiające prowadzenie unikatowych na skalę europejską testów materiałów budowlanych. Warto dodać, że już od roku architekci, producenci oraz klienci końcowi mają okazję obejrzeć produkty ALUPROF w ciekawej aranżacji w nowopowstałym showroomie.

Firma ALUPROF jest liderem swojej branży w Polsce – posiada 40-procentowy udział w polskim rynku produkcji systemów aluminiowych. Od lat zalicza się również do europejskiej czołówki producentów systemów aluminiowych. W swojej ofercie posiada m.in.: systemy okienno-drzwiowe, fasadowe, przeciwpożarowe, antywłamaniowe, rolety, bramy, moskitiery i rozwiązanie indywidualne. ALUPROF kapitałowo przynależy do Grupy Kapitałowej Grupa Kęty SA.

Aluprof
press box

napisz: kontakt(at)phandel.pl